woensdag 22 april 2015

Lente, een net aan m'n kont en WINNEN WINNEN WINNEN

Opeens ontploft alles in een groene waas. De bomen, het gras en vooral eigenlijk het onkruid. Maar het weer is prachtig dus ik probeer niet zo vreselijk veel te zeuren. Behalve dan over dat onkruid. En de beestjes. En over mijn eigen lompigheid. 
Want! Ik wilde wat courgettes zaaien. Dus had ik een gedeelte van de tuin afgebakend en redelijk netjes aangeharkt. Toen wilde ik even een steigerplank neerleggen. Toen liet ik de steigerplank uit m'n handen vallen. Bóvenop het zakje courgettezaden. Daar blijken courgettezaden helemaal niet zo heel goed tegen te kunnen: 
onhandig ja
Die paar zaden die de klap wel redelijk doorstaan hadden heb ik alsnog in de grond gegooid. Een paar dagen later keek in het courgetteperkje en kreeg ik (in eerste instantie) een juichmoment: 
joepie de poepie
Tótdat de buurman zich over het perk boog en zei: "Hee, je aardappelen gaan al goed zo te zien!" Huh? Maar ik heb dus helemaal geen aardappelen gepoot!! Huil! Die krengen zijn nog van de vorige bewoners en hebben alle spitmiddagen overleefd. Wat nu te doen. Laten staan of woest uit de grond trekken? Ik denk er nog even over na. 

appeltje voor de dorst
Voor het eerst in zijn miezerig leventje heeft het appelboompje bloesempjes! Goed zo knul. Je verhuizing van donkere binnenplaats naar zonnige moestuin doet je duidelijk goed. 

Voorts zijn ook de aardbeien zich aan het uitsloven op het bloesemfront: 
let vooral niet op het onkruid er omheen 
Zoals je kunt zien zijn ook deze bloemetjes al ten prooi gevallen aan die klotekevertjes die het nodig vinden om ALLES maar dan ook echt ALLES in mijn tuin op te peuzelen. 


Dit zijn de radijsjes, die er al bemoedigend als echte radijsjes beginnen uit te zien. Deze foto heb ik door het groene net heen gemaakt met de iPhone. Vlak daarna draaide ik me om en bleef ik met het knoopje van mijn kontzakje aan het net haken. Dit verzin ik niet. 

Ik zat met m'n kont vast aan het net. 

Herhaling: Ik zat met m'n kont vast aan het net. 

Toen wilde de buurman me komen bevrijden (jaja) en stonden we met zijn tweeën aan het net en mijn broek te sjorren. Gelukkig waren er niet veel andere mensen op de tuin bezig, anders krijg je straks de wildste verhalen over mij en buurman Willem. 

Helaas geen foto's van het kont-net-incident. Wèl van de rabarber, die opeens niet meer te houden is.  


niet te houwe die zooi
Ook de frambozen gaan opeens als een malle. Straks pas ik er zelf niet meer bij! Hellupie! Ik ga nog maar even niks snoeien. Hoewel...dit gaat totaal de verkeerde kant op. 
rubus idaeus
Tot slot nog een foto van mijn indrukwekkende uienveld. Dit worden qua bloed, zweet en tranen de duurste uien OOIT.

Ha! Dat was eigenlijk nog niet het einde van deze aflevering. Ik heb namelijk nog iets leuks om weg te geven. Superrrr-exclusieve RTV Rijnmond tuinhandschoenen! Wil je een paar van deze megapraktische (want witte) handschoenen winnen? Stuur dan een moestuinselfie en je adresgegevens naar dwars@rijnmond.nl. Stuur ik ze naar je op. 
Groe(n)tjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten