zondag 15 februari 2015

Bam bam bam! En doorrrrrr

Vandaag voor het eerst in juichstemming op de tuin! Heerlijk weer en dat op 15 februari! En we waren de enigen op het hele complex? Lag iedereen zijn carnavalsroes uit te slapen? Of hebben we de zondagsrust ernstig overhoop gehaald door te gaan wroeten?
Anyway. Samen met m'n pa en al zijn gereedschap flink hard gewerkt. Gespit, gesnoeid, gegraven, geschoffeld en opgeruimd. 

Ik ben als een ware IS-strijder tekeer gegaan in mijn eigen kalifaatje. Elk stukje onkruid werd onthoofd of ontworteld. Bizar veel slachtoffers gemaakt. Met de schoffel van mijn vader. En! Met resultaat! Tadaaaaaa!
Ik ben er helemaal blij van! Zo'n fijn zonnetje ook.
We kregen ook nog bezoek van een stel eenden. Die vonden ons maar raar druk en waggelden snel verder. 

En mijn pa heeft de koude bak uitgemest. Letterlijk, want allerlei mensen hadden er allerlei shit in gegooid. Zo van: 'er ligt nu al zoveel bagger in dat ze het vast niet erg vinden dat ik hier al mijn snotterige courgettes/aardappelen/boerenkoolstronken in gooi.' HALLO DOE DAT EVEN NIET OKEE DANKUWEL. 
Kijk! Helemaal schoon en fris
En toen hebben we al die zooi begraven. Achter het schuurtje. Het zal er nogal verdacht hebben uitgezien. 
Toen waren we het zat en had vooral mijn vader trek in bier. Eenmaal thuis zag ik dat de eerste tomaatjes hééél voorzichtig de kop opsteken! 
Al met al een heerlijke dag. Dank, vader Flip! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten