vrijdag 27 februari 2015

Kopen kopen kopen + zaai-update

Afgelopen donderdag had ik mijn moeder er op uit gestuurd om heel vroeg in haar slaapzak voor de deur van de plaatselijke Lidl te gaan liggen. Er waren namelijk tuinspullen in de aanbieding, waaronder een kunststof kas die ik echt MOEST hebben. Ik kon er serieus niet van slapen. Om zes uur 's ochtends had ik haar nog een bericht gestuurd: 'doe ook nog maar een paar van die kweekbakken en nog een extra groeitunnel'. 

En dat deed ze! Om half tien al was alles in de pocket! En vandaag bracht ze het langs. Op de parkeerplaats bij RTV Rijnmond deden wij een schimmig dealtje: ik alle tuinierzooi in mijn auto, zij de belofte dat ik geld zou overmaken.

NEGENTIG EURO NOG WAT. 


Een hobby mag best geld kosten, toch?

En toen reed ik naar de tuin om de spullen in het schuurtje te leggen en had ik het verkeerde sleuteltje van het slotje bij me en ging het hele verhaal niet door. Grmbl. Hashtag lekker bezig. 

Intussen gaat mijn AH moestuintje als een malle. 
WAUW.
Update 28 feb: 
En vandaag nog dingen gezaaid die ik in bakjes buiten ga zetten. Samen met mijn dochter. Zij legde alle doperwten in hun 'bedjes' en daarna hebben we ze toegedekt. Zodat ze lekker konden gaan slapen en groeien. 

Nu is het de bedoeling dat ze zelf ook gaat slapen (middagdutje) maar alle doperwtenopwinding is haar teveel geworden geloof ik. Er komen oerwoudgeluiden uit haar slaapkamertje.

doperwtjes
Verder ook gezaaid: peterselie, rucola, uien, preien, radijsjes. Nu hopen dat ze hun voorlopige huisjes goed genoeg vinden.

En tot slot nog een impressie van hoe mijn vader het concept 'tuinplan' opvat en ik. Die van mij had je al gezien, natuurlijk. "Een vlekkenplan", noemde mijn vader het. (terecht, waarschijnlijk) Kwam hij met iets dat helemaal op schaal en opgemeten was en alles. Wel veel mooier.



Groe(n)tjes!


2 opmerkingen:

  1. heel goed gedaan door flip, kompliment , maar ik vind die van jou veeeeeeeel mooier!!!
    een hele grote fan en ik wacht "sehnsüchtig" op je eerste excursie in je tuin, opmij kun je rekenen!!groetjes uit duitsland trijnie wildeboer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Trijnie, bedankt voor je enthousiaste reactie! Groetjes!!

      Verwijderen