maandag 23 februari 2015

Nu ook een redactie-akker

Voor het eerst van mijn leven doe ik mee aan een spaaractie van een supermarkt. Want dit heeft meneer Heijn toch wel verdraaid goed verzonnen. De lente komt er aan, moestuintjes zijn hot en die bakjes zijn zoooo schattig! 

Net voor veel geld allerlei dingen geshopt die ik eigenlijk niet echt nodig had: 
kopje venkelthee, iemand?
Gelukkig had de kassière een supergoede bui en kreeg ik handenvol van die leuke kleine bakjes, voor in mijn vers aangeschafte moestuintraytje. 


Het nieuwe onderkomen was hard nodig, aangezien er vorige week elke vijf minuten een collega langskwam die dacht dat ik héérlijke brownies op mijn bureau had staan. Ik had het zelf ook!! Wat een kwelling. Denk je: 'Ha! Een heerlijke chocoladerige verrassing!' blijken het suffe potjes met grond. (En dat terwijl ik ze er zelf had neergezet, ik bedoel, hoe DOM kun je zijn mensen!!)

Maar goed, nu lijken ze al minder op brownies. Dikke prima! Ik ben er blij mee. Wel benieuwd hoe lang deze bureautuin het volhoudt. Wat ik me ook afvraag: Hoeveel van de mensen die beginnen aan deze spaar- en zaaiactie maken het daadwerkelijk af? Gaan ook echt dingen verpotten en uitplanten en weet-ik-veel wat er allemaal bij komt kijken?

De sla doet bovengemiddeld zijn best, kiemen na 6 dagen ipv 9
Wat ik in ieder geval nu al heb geleerd is dat zaden niet sneller gaan ontkiemen als je er langdurig naar staart. Zoooo jammer is dat. Maar als alles gewoon omhoog komt op de servicebalie van de AH, dan zal het ook wel goed komen op het bureau van Dwars door Rijnmond. Nu omgedoopt tot: 


Groe(n)tjes!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten