zondag 29 maart 2015

Hoei wat een woei!

'Windrijk'. Dat was volgens de NOS het woord dat het weer van vandaag zou kenmerken. Pardon?! Noem het maar dikke dikke storm! Ok, waarschijnlijk ben ik niks gewend, maar ik vond het nogal griezelig hoe de dakpannen ratelden en opeens de keukendeur open werd gerukt door de wind. 
einde bloempot
Bam! En toen ging de vlinderplant op de binnenplaats er aan. Die had ik van de week nog losgetrokken van de grond. De iets te fanatieke wortels hadden zich door het gaatje aan de onderkant gewurmd en zich vastgezet tussen de klinkers. Als ik dat nou niet gedaan had, dan had de vlinderplant helemaal geen last gehad van dit stormpje. 

Voorts dreigden mijn gezaaide groentes te verdrinken in hun trays, dus die mogen voorlopig even binnen wonen. 
erwten, prei, uien, tomaten, aubergines, pepers, paprika
Ik zat me ook al heel de dag zorgen te maken over de moestuin. Zou het speelhuisje er nog staan? De groeitunnel zou waarschijnlijk weggewaaid zijn. Dat moest haast wel. Net als het deksel van de zandbak. Ik zag het plastic al door het hele complex waaien, onderweg verschrikkelijke schade aanrichtend aan andermans gewassen. En daarmee zou ik meteen de meest gehate vrouw van de tuinvereniging worden. Toch? 

Na het eten en het badderen van m'n dochter ben ik toch even in de auto gesprongen om te kijken. 
Kom ik daar, niks aan de hand. Voor niks de hele dag zitten stressen. 
stoer tuintje in de wind
Moehaaaa! Kijk die groeitunnel daar nou dapper de orkaan weerstaan! Als er nou eens een keer een raketaanval komt mogen jullie allemaal komen schuilen in mijn plastieken Lidl-tunnel. Of in het speelhuisje. Wat je wil.

Groe(n)tjes!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten