donderdag 26 maart 2015

Smalend sexy en een narcistische doorzetter

En toen was daar de eerste echte 'draaidag' op de tuin voor de tv-versie van dit warrige tuinblog. Als alles verder goed gaat kun je deze zomer zien wat ik allemaal loop te prutsen in die tuin van mij. 

Dirk de camerameneer

De cameraman/tv-maker is Dirk. Hij stelde mij diepgaande, intelligente vragen zoals: 'Waarom wilde je een tuin?' Vragen waar ik opeens helemaal geen goede antwoorden op bleek te hebben. Verder dan 'eh...het leek me wel leuk...' kwam ik eigenlijk niet. Beetje suf. 

Ook kwam er iemand van de tuinvereniging mij de hand schudden en me streng toespreken. Over onkruid. Want hoewel er (op dit moment) geen plukje onkruid te bekennen valt op mijn tuin moest ik me er wel van bewust zijn dat er een hele hoop mag hier, maar dat iedereen een hekel heeft aan onkruid en dus ook aan mensen die het onkruid maar laten groeien en groeien en daar heeft iedereen dan last van natuurlijk want dat onkruid gaat bloeien en verspreidt zaadjes en voor je het weet staat de hele vereniging tot aan zijn/haar oksels in het onkruid en dat is funest. Voor alles. (tot zover de samenvatting van de onkruid-speech)

Okee prima. Met mij kun je alle kanten op joh. Ik vond dat ik onkruidsgewijs al best goed bezig was, hoor. Ook framboosgewijs gaat het allemaal de goede kant op: 

Ook bleek ik opeens één heuse narcis te herbergen. Die was volledig op eigen initiatief gaan groeien in de kapotte koude bak. Hoe dat ding daar terecht is gekomen is me een raadsel. Maar goed: Ik ben blij. Kijk eens wat een prachtige doorzetter!
dit is nou een narcis
Het gaat iets minder goed met de hortensia's. Maar misschien vraag ik teveel. Ik zag wel nieuwe knoppen, maar de oudere bladeren zijn volgens mij aangeknaagd door de eenden die ik eerder door de tuin had zien stampen. 

En het hoogtepunt van die dag was wat mij betreft de onthulling van de zandbak plus inhoud. Mijn dochtertje (2) had namelijk nog helemaal niet gezien dat ik via Marktplaats een zandbak met speeltjes had gekocht en dat ik met letterlijk 70 kilo zand had lopen sjouwen. Eenmaal geconfronteerd met de zandbak en toebehoren kon ze niet meer uitbrengen dan een welgemeend: 'oooooh WAUWWWW'. Zó lief!
wauwwww
Verder had ik een officiële tuinbroek gekocht bij de firma De Jonge in Rotterdam. Die hebben de dames daar ter plekke ingekort, ingenomen en dichtgestikt. Als ik bukte had ik namelijk kieren aan de zijkant en dan stond ik min of meer in m'n slip. En daar zouden de tv-opnames dan wel èrg pikant van worden. 

Ik heb nog geen foto van de tuinbroek, maar tuinbuurman Bert noemde hem smalend 'sexy' dus ik ben tevreden. Ook met het feit dat ik nu geen koud ruggetje meer heb als ik mijn beginnende plantjes wil bepotelen. FIJN!

Groe(n)tjes!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten