zondag 15 maart 2015

Hosanna!

Hoera! Ik heb een kiemende tuinboon gezien in mijn tuin!! En hiermee heeft de mij uitlachende buurman ("huh? Nu al bonen zaaien? Dat kán niet goed gaan!") definitief ongelijk gekregen! Van de schrik ben ik vergeten er een foto van te maken. Moeha! 

Wel ben ik in de weer geweest met het opzetten van een groeitunnel. Ik moet natuurlijk niet hebben dat er één of andere vogel langskomt die mijn prille tuinbonen verschalkt. 

Maar weet je wat? Het is best een karwei om zo'n groeitunnelding op te zetten met windkracht 5. Zet je hem aan de ene kant vast, vliegt ie aan de andere kant de lucht in. Uiteindelijk toch nog redelijk gelukt, ook al kwam ik een dikke meter plastic tekort. En ik heb het geheel gegarneerd met dikke klonten aarde, die de tunnel op zijn plek moeten houden.
Benieuwd of dit er morgen nog staat

En ik heb nog wat uitjes gepoot, een tweede paadje gegraven en wat onkruid weggehaald. En weer was ik de enige op het hele complex. Ik vind dat vaag. Het is toch niet verboden om te tuinieren op zondag? Of zou er elke week een feest zijn waar ik niet voor uitgenodigd word? 

paadje 2.0
Tot slot nog een foto van mijn schuurtje. Ik begrijp dat er erg veel gestolen wordt uit de schuurtjes hier. Met deze foto wil ik laten zien dat ik geen spannende zaken verberg, zodat eventuele dieven zich de teleurstelling kunnen besparen. Tenzij je als jattende snoodaard erg blij wordt van de stinkende tuinschoenen van mijn vader, of van een kapotte bollensteker van de Action.
kijk, daar heb je die stoel weer!


Groe(n)tjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten