zondag 22 maart 2015

Wat! Een! Heerlijke! Dag! + een bijzondere ontdekking

Och jongens, wat is het vandaag fijn om een moestuin te hebben. Zonnig en windstil maar niet bloedheet. Perfect weer om bijvoorbeeld je voorgezaaide radijsjes te planten. 

Gratis tip: vervoer je zaailingen horizontaal en bij voorkeur in de auto. Doe ze NIET ik herhaal NIET in je fietsmandje. Want bij de eerste de beste bobbel in de weg krijg je dan dit slagveld:
lekker lomp van mij
Eenmaal op de tuin bleek dat mijn groeitunnel nog stond (JEEEEJ) en dat er vanalles uit de grond aan het komen is. Maar daarover later in dit blog (OEH VET SPANNEND) meer.
tuinboon! tuinboon!!!!
Hier de allereerste foto van een ontkiemde tuinboon. Buurman Willem was zwaar onder de indruk. Hij vertelde ook dat een man verderop óók al tuinbonen had gezaaid maar dat die al waren opgevreten door de eksters. Maar ja! Die had dan ook geen Lidl-groeitunnel MOEHAHAHAHAAA.

Ok, normaal doen nu. De radijsjes gaan ook onder de groeitunnel, want ik wil niet dat die klootvogels ze uit de grond trekken. Als de radijsjes om zeep geholpen moeten worden doe ik dat liever zelf door ze in een fietsmand te vervoeren, haha!
radijsjes

ik ben heel blij met mijn groeitunnel
Nou en toen vond ik het tijd voor een pauze, want ik had pijn in mijn rug van het bukken en ik had achter het schuurtje ouderwets met mijn handen in de brandnetels gegraaid. Maar! Er is ook een lichtpuntje want achter de brandnetels vond ik...........
RABARBER!!!!
Jeej, rabarber! Dat stond er dus gewoon nog! Mazzeltje voor mij. Snel al het onkruid er omheen weggehaald. Klaar voor de metamorfose? In 3, 2, 1:

Taadaaaaa
En daarom zit ik op de volgende foto zo blij te zijn in het zonnetje naast de schuur. 
Chantal Quak in de zon

En thuis hadden de tomatenplantjes en peperplantjes het óók al zo naar hun zin in de zon. Kortom: een dag om vrolijk van te worden. 

Groe(n)tjes!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten